• واحد فروش : 02186128213
  • خدمات پس از فروش : 02156418788

استانداردهای اجرایی جارو مرکزی آسایش

استانداردهای جارو مرکزی آسایش

استانداردهای جارو مرکزی آسایش در 5 بخش اصلی دسته بندی می‌شوند:

  • لوله‌کشی PVC مخصوص پریز اتوماتیک
  • استانداردهای مربوط به اتصالات
  • استانداردهای جایگذاری شاسی پریز اتوماتیک
  • استاندارد اجرای سیم‌کشی مدار فرمان
  • استاندارد تست لوله‌کشی و سیم‌کشی مدار فرمان

ویدیوی اجرای استانداردهای جارو مرکزی آسایش

لطفا توجه داشته باشید در صورت روشن بودن VPN ویدیو نمایش داده نمی‌شود! VPN خود را لطفا خاموش کنید و یا به صفحه آپارات ما سر بزنید.

استانداردهای جارو مرکزی آسایش

لولـه کشی PVC مخصوص پریز اتوماتیک جارو مرکزی آسایش

لوله‌کشی PVC مخصوص پریز اتوماتیک

مسیر لوله‌کشی پریز اتوماتیک حکم غلافی را دارد که شلنگ خرطومی درآن قرار می گیرد. در صورت استفاده از پریز اتوماتیک با شلنگ خرطومی ۱۲ متری می‌بایست حداقل ۱۴ متر لوله کشی انجام شود تا فضای کافی جهت قرارگیری شلنگ خرطومی در لوله‌های اجرا شده میسّر گردد.

در بسیاری از پروژه‌ها فاصله پریز تا محل نصب دستگاه کمتر از متراژ مورد نیاز است. بنابراین مسیر لوله کشی را تغییر داده تا حداقل متراژ لوله کشی مورد نیاز تأمین گردد و سپس به سمت محل نصب دستگاه حرکت نماید.

مسیر استاندارد جهت اجرای لوله‌کشی پریز اتوماتیک از سقف است. با توجه به قطر کم لوله‌ها و اکثر ساختمان‌ها از سقف کاذب یا رابیتس استفاده می‌نمایند، پروژه‌ها قابلیت لوله‌کشی از سقف را دارند. از مزیت‌های لوله‌کشی از سقف دور از دسترس بودن لوله است که احتمال آسیب دیدن لوله بر اثر حوادث را کاهش میدهد.

اولویت و استاندارد اجرای لوله کشی پریز اتوماتیک از سقف است اما در صورت محیا نبود می‌توان لوله‌کشی را از کف نیز اجرا نمود.

لوله‌های اجرا شده در سقف را حتماً می‌بایست توسط بست پایه بلند و پایه کوتاه در جای خود محکم کرد. می‌بایست از حرکت و تکان خوردن لوله های PVC به علت حرکت شلنگ خرطومی در آنها، جلوگیری به عمل آید. به این منظور به ازای هر 2 متر در مسیر لوله کشی  و همین طور قبل و بعد از هر اتصال از بست استفاده نمائید. در صورت اجرای لوله کشی از کف حتماً پس از اجرای لوله کشی روی آن را با ملات سیمان پوشاند تا از صدمات جلوگیری گردد.

جهت اجرای لوله کشی با هماهنگی مجری پروژه اقدام به تعیین مسیر نمایید و مسیر باید با دیگر تأسیسات ساختمان مانند فاضلاب تداخل نداشته باشد.

استانداردهای مربوط به اتصالات

استاندارد مربوط به اتصالات پریز اتوماتیک

استفاده از اتصالات معمولی همچون زانو ۴۵ درجه ، زانو ۹۰ درجه بلند، زانو ۹۰ درجه کوتاه و سه راه در ۱۴ یا ۱۷ متر اول لوله کشی  مجاز نیست و در صورت استفاده منجر به جلوگیری از حرکت شلنگ خرطومی به داخل پریز می گردد. در صورتی که حداقل متراژ ۱۴ یا ۱۷ متر لوله کشی انجام گردید و نیاز به ادامه مسیر لوله کشی بود می توان از اتـصالات معمـولی  نیز استـفاده کرد. هر پـریز اتوماتیک با توجه به متراژ شلنگ نیاز به یک مسیر اختصاصی دارد و استفاده از اتصالات مخصوص پریز اتوماتیک مجاز است.

تعداد مجاز استفاده از اتصالات مخصوص پریز اتوماتیک حداکثر پنج عدد است و حداقل فاصله میان اتصالات نباید کمتر از ۵/۲ متر باشد. افزایش بیش از حد اتصالات و یا نزدیک به هم، منجر به کند شدن سرعت رفت و برگشت شلنگ به داخل پریز میگردد.

جهت اتصال زانو به لوله PVC مخصوص ابتدا پلیسه‌ای که به واسطه برش لوله در داخل آن ایجاد شده را از بین ببرید.

برای حرکت زباله و شلنگ در داخل لوله، قسمتی از ضخامت داخلی لوله را با زاویه ۴۵ درجه بتراشید. درواقع یک پخی به سمت داخل ایجاد نمایید. سپس پوسته خارجی  لوله را آغشته به چسب تارگت نموده و وارد زانو نمائید و از محکم شدن آن در سر جای خود اطمینان حاصل کنید.

اتـصال سـه‌راهی بـرای گرفتـن انشــعاب به گونه ای باشد که انتهای آن به لوله‌ای که به سمت دستگاه حرکت می‌نماید متصل گردد. همچنین دو مسیر فرعی سه راهی به انشعابات متصل گردند.

استانداردهای جایگذاری شاسی و پریز اتوماتیک

استانداردهای جایگذاری شاسی و پریز اتوماتیک

همانـطور که توضیـح داده شد محـل قرارگیـری پریز و شاسی‌ها باید به گونه‌ای باشند که شلنـگ‌های خرطـومی تمام متـراژ واحـد را پوشش دهند.

جهـت جایـگذاری شــاسی و لـوله، دیــوار را به واسطه دستگاه شیار زن به اندازه ابعاد شاسی و ابعاد لوله PVC برش داده و فضای  مناسب جهت قرارگیری شاسی و لوله در داخل دیوار را فراهم نمایید.

شاسی های نصب شده در دیوار می بایست دقیقاً هم تراز دیوار تمام شده نهایی نصب گردد. بیرون یا داخل بودن شاسی نسبت به دیـوار باعث ایجـاد مشکـلات جدی و عدم نصب پریز بر روی شـاسی می گردد. از این رو براساس تراز دیوار تمام شده نسبت به نصب شاسی اقدام نمایید.

پس از نصب و جایگذاری شاسی، درب موجود را نصب نموده تا از قرار گرفتن زیر گچ و گم شدن آن در ساختمان جلوگیری گردد.

جهت استفاده آسان‌تر و هماهنگی با دیگر پریزهای ساختمان ، لبه پایین شاسی باید با کلیدهای برق همتراز باشد.

استاندارد اجرای سیم کشی مدار فرمان

استاندارد اجرای سیم کشی مدار فرمان

هر پریز جارو برقی مرکزی برای انتقال فرمان روشن / خاموش به دستگاه نیازمند سیم کشی مدار فرمان است. بدین منظور جهت اجرای سیم کشی استانداردهای زیر الزامی هستند:

استفاده از لوله جهت محافظت از سیم مدارفرمان الزامی است. لوله‌های برق در کنار لوله‌های PVC اجرا شده و با بست به لوله‌ی PVC متصل میگردد.

از هر پریز می بایست دو رشـته سیـم خـارج و تا محـل نصب دستگاه امتداد یابد. در صورت استفاده از چند پریز مکنده در یک واحد می توانید آن ها را به صورت موازی به یکدیگر متصل نمایید. بنابراین نیازی به اجرای سیم کشی مجزا برای هر پریز نیست.

سیـم کشی مـدار فرمان جهـت انتـقال برق 12 ولت است و برای اجرای آن باید از سیم برق نمره یک استفاده نمود که  یک سر آن به پریز و سر دیگر آن به دستگاه مکنده متصل خواهد گردید.

استاندارد تست لوله کشی و سیم کشی مدار فرمان

استاندارد تست لوله کشی و سیم کشی مدار فرمان

عملکرد سیستم اجرا شده از موارد حائز اهمیت است که پس از اجرای سیستم می بایست کنترل شود. بدین منظور انجام موارد زیر الزامی است:

تست عملکرد شلنگ پریز مکنده را بر روی شاسی نصب نمایید. سیستم لوله کشی و سیم کشی مدار فرمان را به دستگاه تست متصل نمایید.

پریز را بر روی شاسی نصب کنید. شلنگ خرطومی را داخل پریز قرار داده و با استفاده از کلید روشن خاموش روی پریز، دستگاه تست را روشن نمایید. عملکرد رفت و برگشت شلنگ به داخل پریز مکنده را سه مرتبه کنترل نمایید.

تست و هوابند بودن سیستم لوله کشی :  جهت تست هـوابند بودن لوله‌های PVC می بایست پریـز اتوماتیـک را بـر روی شاسی نصب نمائید، دستگاه تست را روشن کرده میزان فشار ایجاد شده در سیستم لولـه کشی را بـر روی مانـومتر دستـگاه تست، کنتـرل نمائید. میزان فشار استاندارد بین 160 تا 180 میلی متر جیوه می باشد.

تماس با ما

برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره‌های

۰۲۱۸۸۶۸۶۵۱۸۰۹۱۲۰۷۵۱۴۹۵ و یا صفحه اینستاگرام جارو مرکزی آسایش به آدرس asayesh.official در ارتباط باشید.

اگر درباره محصولات شرکت پرسشی دارید می‌توانید با اعلام شهر و شماره تماس خود منتظر تماس کارشناسان ما باشید.