07
مهر

آشپزخانه‌های باز: عناصری که تعامل و انعطاف پذیری را افزایش می‌دهند.

archdaily

انعطاف پذیری در یک فضا، یک مفهوم معماری ‌است که با تغیرات جامعه تغییر می‌کند. همانطور که معمار آمریکایی فرانک لوید رایت گفت: معماری زندگی است.   از این نظر، تغییر چیدمان آشپزخانه فراتر از زیبایی بخشیدن به آن است. این نشان دهنده شیوه زندگی مردم است.

عقب نشینی دیوارهای آشپزخانه باعث راحت تر شدن طراحی فضای آشپزخانه می‌شود. طراحی آشپزخانه اپن شامل استفاده از انواع خاصی از محصولات است که هر کدام با متریال، سبک و کاربرد خاص خود مطابق با ابعاد و نیازهای خانه هستند.

جزیره آشپزخانه بخشی سازمان دهنده:

برای تمامی فضاها جزیره بخشی برای سازماندهی آشپزخانه است. طراحی جزایر آشپزخانه دنیایی از امکانات را برای طراحان و کاربران باز می‌کند.

جزایر آشپزخانه مستقل:

archdaily

جزایر علاوه بر عملکردشان در آشپزخانه، به عنوان اجزایی در آشپزخانه که چند کار را انجام می‌دهند شناخته می‌شوند.

جزایر آشپزخانه با قفسه های متصل:

archdaily

می‌توان با افزودن قفسه به جزیره، فضای اشپزخانه و نشیمن را به هم نزدیک‌تر کرد و همچنین زیبایی به فضای آشپزخانه بخشید.

جزیره ای مانند خود آشپزخانه:

archdaily

گاهی اوقات جزیره فضایی را فراهم می‌کند تا افراد با حضور در فضای نشیمن تجربه تماشای آشپزی را نیز داشته باشند.

مدل جزیره:

archdaily

جزایر با توجه به سلیقه کاربران می‌توانند با اشکال و جنس های مختلف ظاهر شوند. این جزیره فلزی درخشان L شکل راه‌های جدیدی برای مدیریت فضای باز ارائه می‌دهد.

آزادی در چیدمان:

archdaily

با از بین بردن مرزهای بین آشپزخانه و نشیمن، طراحی زیر امکان آزادی در چیدمان  را فراهم می‌کند.

محل قرار گیری آشپزخانه در فضاهای باریک:

در مکان هایی که فضای کم داریم می‌توانیم آشپزخانه را در کنار مبل‌هایی که در کنار دیوار هستند قرار‌دهیم. این گونه برای چیدمان فضا خواهیم داشت.

آزاد کردن فضا:

archdaily

چوب های بلوط صد ساله که به دیوار آشپزخانه  پیوسته‌اند فضای نشیمن و فعالیت های آشپزخانه را تقویت کرده و فضای مشترکی را ایجاد می‌کنند.

ترکیب عناصر و متریال:

archdaily

شما می‌توانید با خطوط هندسی ظریف و خالص متریال جزیره آشپزخانه خود را جوری سفارشی‌ سازی کنید که هم تمامی اجزای آشپزخانه به راحتی در دسترس باشد و هم از فضا بهترین بهره را ببرید. این طرح همچنین یک میز ناهار خوری را در مجاورت مبلمان دیواری ادغام می‌کند.

استفاده کامل از دیوار:

archdaily

این گزینه که در اندازه‌های مختلف موجود است، با دسته‌های یکپارچه و رومیزی با ضخامت‌های مختلف، راه جدیدی را برای سازماندهی اجزای آشپزخانه ارائه می‌دهد که با دیوار تنظیم می‌شوند و فضایی را برای فعالیت‌های انعطاف‌پذیر فراهم می‌کنند.

امتداد دیوار:

archdaily

با جزیره‌ای که از امتداد دیوار پیروی می‌کند، یک طرح باز ممکن است سازه‌های موجود را با مبلمان ترکیب کند تا به ‌عنوان یک تقسیم جزئی و همچنین اتصال دو یا چند فضا عمل کند.

آشپزخانه مخفی:

archdaily

برای اتاق ها یا دفاتر کوچک‌تر، گزینه متفاوتی در پشت در های جمع شونده رنگارنگ ظاهر می‌شود. آشپزخانه کوچک که به دلیل عملکرد جمع و جور خود شناخته می‌شود، محیط جدیدی را ایجاد می‌کند که دو فضا را با هم ترکیب می‌کند.

ترکیب و مطابقت: طرح بندی خود را بسازید!

علاوه بر طرح‌های موجود، کاتالوگ سیستم‌های آشپزخانه نیز مبلمان مدولار را برای ایجاد چیدمان خود نمایش می‌دهد. ترکیب این محصولات می تواند یک استراتژی برای توسعه یک آشپزخانه اپن باشد که بتواند مناطق مجاور را به هم متصل کند.


مترجم: رومینا بهرامی

منبع: archdaily.com