29
شهریور

سوئیتی جدید و جالب از یخ در هتل یخی

design-milk

هتل یخی نمادین که در سال 1989 در سوئد افتتاح شد، در لیست بازدیدکنندگان بسیاری از مسافران قرار گرفته‌است. بازدیدکنندگان هر ساله به این دهکده کوچک هجوم می‌آورند تا در یکی از سوئیت‌های متعدد هتل که سالانه از یخ رودخانه تورن ساخته می‌شوند، اقامت کنند.

یکی از سوئیت‌های جدید این فصل، رویای شب نیمه تابستان، توسط برنادوت و کیلبرگ ساخته شده ‌است‌. این دو طراح در میان 32 هنرمند برای طراحی سوئیت های هنری و اتاق های یخی امسال دعوت شده بودند. رویای شب نیمه تابستان سوئیتی است که در طول سال حتی تابستان پذیرای میهمانان است. در حالی که بقیه در فصل زمستان از دسامبر تا آوریل باز هستند.

طراحی

design-milk

برنادوت و کیلبرگ نه تنها از یخ و برف برای طراحی خود استفاده کردند، بلکه از گل‌ها و گیاهان منجمد شده در بلوک‌های یخی که دیوارها و مبلمان را تشکیل می‌دهند، استفاده کردند. کارل فیلیپ برنادوت و اسکار کیلبرگ می‌گویند: این مفهوم بر این اساس است که مشتریان سوئدی و بین‌المللی هتل چیزی منحصر به فرد برای سوئد و میراث ما را به روشی متفاوت تجربه خواهند کرد.

design-milk

با اشاره به نیمه تابستان، لحظه ای منجمد در زمان ایجاد کرده‌ایم که مهمانان می‌توانند آن را تجربه کنند.

Carl Philip Bernadotte and Oscar Kylberg
design-milk

بلوک‌های یخی در اطراف تخت ساخته شده‌اند و بلوک‌های پایینی تخت دارای ترکیب گل هستند، در حالی که قسمت‌های بالایی برگ‌های توس را نگه می‌دارند.گویا لحظات قاب‌شده طبیعت را به آن اضافه می‌کنند.

design-milk

طراحان: Carl Philip Bernadotte and Oscar Kylberg

امکانات و ویژگی های سوئیت:

از امکانات این هتل میتوانیم به تخت دو نفره با تشک پوشیده از خز گوزن شمالی، حمام گرم خصوصی با دوش بارانی و سونا و صبحانه اشاره کرد. همچنین محصولات ارگانیک قطب شمال  لباس برفی و چکمه، وای فای این هتل تجربه خواب روی یخ را برای ترکیب با ماجراهای پاییز و تابستان و همچنین گشت و گذارهای کلاسیک زمستانی از امکانات دیگر این هتل هستند.

ساختمان ویژه طراحی شده با استفاده از انرژی های تجدید پذیر، عمدتاً با انرژی خورشیدی، در ماه های تابستان اجرا می‌شود. فضای داخلی، طراحی استاندارد و ساختار زمستانی دارد.

نمای بیرونی در زمستان شکل و ظاهری مشابه سازه زمستانی مجاور دارد و در تابستان سقف قوسی، پوشیده از چمن است.

برنادوت و کیلبرگ سوئیت

Residence Magazine

آژانس طراحی برنادوت و کیلبرگ سوئیت در سال 2012 توسط کارل فیلیپ برنادوت و اسکار کیلبرگ تاسیس شد. از آن زمان تاکنون طرح هایی را برای برندهای پیشرو سوئدی و بین المللی مانند  Hästens، Georg Jensen، Stelton، Zwiesel و بسیاری دیگر ایجاد کرده ‌است. فلسفه طراحی برنادوت و کیلبرگ سوئیت ایجاد یک طراحی منحصر به فرد، پایدار و جاودانه با تمرکز قوی بر حداکثر سود کاربر و درجه بالایی از طراحی‌ است. این دو وظیفه خود را از طریق بافت‌ها، مواد و تکنیک‌های جدید زیر سوال می‌برند که چگونه از یک شی استفاده می‌کنیم و به آن نگاه می‌کنیم و در نتیجه طرح‌های خلاقانه‌ای ایجاد کنیم که برای نسل‌ها ماندگار است.

از جایزه هایی که آن دو بردند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جایزه Red Dot در رده طراحی با کیفیت بالا برای مجموعه  Aquatic

جایزه Table ware در رده طراحی با کیفیت بالا برای مجموعه استلتون

 جایزه طلایی طراحی آلمان برای مجموعه Signum برای زویسل دریافت کرده‌اند.

امکانات هتل یخی

44  اتاق هتل، 28 کلبه گرم، 18 سوئیت هنری رو باز ساخته شده از یخ (منفی 5 درجه سانتیگراد)، 32 سوئیت هنری ساخته شده از یخ (منفی 5 درجه سانتیگراد)، 1 سوئیت ساخته شده از یخ (منفی 5 درجه سانتیگراد)، 3 اتاق جلسه، 1 مراسم تشریفات ، 1 سالن سینمای یخ و برف برای 29 مهمان که در تمام طول سال باز است.


عکاس: Magnus Mårding

مترجم: رومینا بهرامی

منبع: design-milk.com