21
شهریور

چگونه رنگ‌ها را ترکیب کنیم و از آنها استفاده کنیم.

HomeLane

ترکیب سفید با خاکستری مطمئنا مورد تقاضای همه است، اما شاید بعضی افراد بخواهند رنگ های بیشتر و خاص‌تری در انتخاب‌های خود داشته باشند. شما برای رساندن آنها به خواسته‌شان باید رنگ‌های بیشتری را با هم ترکیب کنید.

در سال های اخیر استقبال کمتری از embracing semineutrals شده است.

 embracing semineutrals  یعنی رنگ‌هایی که نمی‌توان آنها را خنثی در نظر گرفت، اما ترکیب و کار با آنها مانند رنگ های خنثی آسان است.

رنگ‌های آبی و سبز، از آنجایی که رنگ‌هایی رایج هستند، بیشترین استفاده را در بین رنگ‌ها دارند. این رنگ ها زمانی بیشترین استفاده را دارند که با خاکستری ترکیب می‌شوند. وقتی این رنگ‌ها باهم ترکیب می‌شوند رنگ های سر زنده‌ای به دست می آید در صورتی که هیچ کدام به تنهایی اینطور نیستند.

رنگ ابی با اینکه رنگی تند است اما ترکیب آن با رنگ های دیگر آسان است.

این رنگ در طرح های تن می‌درخشد و حسی فراتر از تماشای یک رنگ را به انسان القا می‌کند. رنگ تن یک نوع طراحی است.

سعی کنید رنگ‌های آبی خالص و خنک را با آبی سبز یا نیلی آبی ترکیب کنید تا با ترکیب این رنگ ها، رنگ های متنوع و خاصی داشته باشید.

Houzz

رنگ‌های گرم می‌توانند رنگ‌های جذابی را در ظاهر ایجاد کنند. اگر چه استفاده از رنگ های روشن برای دیوار‌ها و وسایل بزرگ بهتر است. برای مثال استفاده از رنگ صورتی برای دیوار ها ترکیب خوبی را با فرش‌هایی با رنگ های گرم و تند ایجاد می‌کند.

نظریه دیگر این است که از هر رنگی که قابل تصور است استفاده کنیم تا هیچ رنگی بیش از حد تند به نظر نرسد. سعی کنید یک قطعه هنری بسیار رنگارنگ را انتخاب کنید. سپس از آن به عنوان الهام برای پالت رنگی خود استفاده کنید.

Houzz

خانۀ خود را با آن رنگ ها دیزاین کنید سپس برای مثال پارچه های مبل خود را رنگ هایی انتخاب کنید که پالت رنگی مشابهی را بازتاب میدهد.

راه دیگر برای به دست آوردن یک پالت غنی این است که یک کاغذ دیواری پررنگ را انتخاب کنید که ترکیب رنگی فوق‌العاده برای شما به نمایش بگذارد.

ملحفه یک فرصت عالی برای امتحان یک رنگ پرخطر برای دیزاین شما است. این را باید در نظر داشته باشیم که مانند هر وسیله‌ای که روزی از کار می‌افتد و قابل استفاده نیست این رنگ ها نیز روزی جایگزین می‌شوند.

قطعات بسیار رنگارنگ به خوبی ترکیب می‌شوند زیرا رنگ منحصر به فردی ندارند. که ممکن است با دیگری تضاد داشته باشد.

برای رنگ دیوار یا در‌ها بهتر است از رنگ های خاکستری یا کم رنگ استفاده کنید . بعضی ها این قانون را نادیده میگیرند. اگر شما نیز جسور هستید می‌توانید این قانون را نادیده بگیرید.

برای مثال اتاقی که رنگ دیوار آبی دارد وسایل تزئینی مانند قاب عکس سفید، رنگ آن را می‌شکند.

رنگ روشن دیوارها به اتاق احساس سرزندگی می‌دهد، اما می توانید از این ترفند برای بازگرداندن رنگ سفید به همان اندازه که نیاز دارید استفاده کنید تا ظاهر را دلخواه خود کنید.

تزئینات سفید بزرگ و عناصر مشابه مانند درها و حتی کفپوش های سفید می‌توانند فضای زیادی از دیوار را اشغال کنند. هنگامی که دیوارها را در چنین موردی رنگ می‌کنید، مقدار واقعی متراژ رنگ شده اغلب به طرز شگفت آوری کم است.  پس نتیجه کار بسیار رنگارنگ می‌شود و به راحتی قابل زندگی است.

یک راه عالی دیگر برای پخش یک ظاهر رنگارنگ که ممکن است بیش از حد احساس شود، اضافه کردن کمی چوب است. یک میز ناهار خوری چوبی، صندلی ها یا کف های در معرض دید نیز می توانند ترکیب رنگی زنده را از بین ببرند. همچنین می‌توانند گرمای طبیعی را برای متعادل کردن رنگ های قدرتمند ساخته شده توسط انسان ایجاد کنند.

اگر هنوز نمی‌خواهید برای لوازم خانه تان هزینه کنید میتوانید رنگ ها را با استفاده از کوسن‌های مبلتان به خانه تزریق کنید.

نکته

می‌توانید با قرض گرفتن نمونه‌ای از نمایشگاه پارچه یا گرفتن عکس از یکی از لباس‌هایی که دوست دارید، پارچه‌هایی را پیدا کنید که به عنوان الهام‌ بخش پالت رنگتان استفاده شود.

ممکن است در هر اتاق تعداد زیادی بالش نداشته باشید، اما همچنان می‌توانید رنگ های زیادی به اتاق‌تان اضافه کنید.

هنگام کار با رنگ های زیاد، فراموش نکنید که بافت جالبی به آن اضافه کنید، به خصوص اگر قطعات رنگارنگ بیشتر رنگ آمیزی شده و بنابراین صاف‌تر هستند.

آیا دیوار آجری در خانه تان دارید؟

پس می‌توانید پارچه کتانی، سبدهای بافته شده یا هر چیز دیگری با جنس زبر را امتحان کنید تا رنگ‌های زیبای بکر را متعادل کنید و پالت رویایی خود را به زمین بازگردانید.


مترجم: رومینا بهرامی

منبع: houzz.com