27
مهر

نکاتی که برای خرید دوربین امنیتی خانه باید در نظر گرفت.

اکثر دوربین های امنیتی خانه عملکردهای اولیه یکسانی را انجام می‌دهند. آنها یک رویداد را شناسایی می‌کنند، رویداد را ضبط می‌کنند و یک هشدار برای شما ارسال می‌کنند. اما همه آنها این کار را به یک شکل انجام نمی‌دهند. برخی از دوربین‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که فراتر از اصول اولیه است.

هشدارها:

دوربین های امنیتی خانه هنگام شناسایی رویدادها، اعلان‌ها را به گوشی هوشمند شما ارسال می‌کنند. تنها راهی که می‌توانید خانه‌تان را در هر زمانی زیر نظر داشته باشید دوربین‌های مداربسته هستند.

 با توجه به مدل دوربین، ممکن است هنگامی که حرکت، صدا، چهره یا هر سه را تشخیص دهد، هشدارهای متنی ارسال کند.

برخی دوربین‌ها می‌توانند هشدار را برای چند نفر که از برنامه آن محصول استفاده می‌کنند ارسال کنند.

بک آپ باتری:

General Security

سارقان باهوش هنگام ورود به خانه برق خانه را قطع می‌کنند تا دوربین ها قابلیت فیلم گرفتن را از دست بدهند. در این صورت شواهدی باقی نمی‌ماند. به همین دلیل است که برخی دوربین ها با باتری کار می‌کنند و باتری آنها قابل تعویض و یا قابل شارژ شدن است.

ضبط در فضای ابری:

Dcakala

بسیاری از تولید کنندگان برنامه Cloud recording را با دوربین های خود ارائه می‌دهند. این برنامه قابلیت ضبط رویداد‌ها و ذخیره آنها به مدت 24 ساعت تا یک هفته را دارد.  این برنامه گاهی اوقات رایگان است اما در بیشتر مواقع باید برای آن اشتراک تهیه کرد.

بررسی کردن محیطی:

سه مورد وجود دارد که دوربین های خانگی را از دوربین های امنیتی حرفه ای جدا می‌کند.

دماسنج:

آپشنی است برای زمانی که دمای خانه به خارج از محدوده‌ای که شما تعریف کرده‌اید می‌رسد. آن زمان است که دوربین آلارم می‌دهد.

کیفیت هوا:

freepik

ردیابی آلاینده ها از بوی آشپزی گرفته تا مونوکسید کربن. با این حال، اکثر حسگر‌ها آلاینده را در هشدارهای خود شناسایی نمی‌کنند و فقط به هوا هشدار می‌دهند. این ویژگی درصد خطای بالایی دارد به همین دلیل، این ویژگی نباید جایگزینی برای دستگاه های بالقوه نجات دهنده زندگی مانند آشکارسازهای دود و مونوکسید کربن در نظر گرفته شود.

تشخیص چهره:

چند دوربین جدید در حال آزمایش برای تشخیص چهره هستند که این ویژگی تاثیر بسزایی در گم شدن جنایات دارد.

پشتیبانی از HomeKit Secure Video:

این طرح زیرمجموعه‌ای از طرح خانه هوشمند اپل است. برای استفاده از آن باید یک حساب icloud داشته و یکی از محصولات اپل (آیپد/آیفون…) را استفاده کنید. می‌توانید اطلاعات بیشتری را در سایت  our sister site, Macworld به دست آورید.

نورافکن‌های دوربین:

IFSEC Global

دوربین های امنیتی خانگی مانند همه دوربین‌ها به نور محیطی کافی برای ثبت تصاویر واضح نیاز دارند. در حالی که این نور به راحتی در ساعات روز به دست می آید، اما با غروب خورشید کمتر عرضه می‌شود. این را می‌توان به راحتی با وسایل روشنایی در داخل خانه و نورافکن در فضای باز انجام داد، اما بسیاری از دوربین ها دارای یک نورافکن هستند که چند مزیت را ارائه می‌دهد. از آنجایی که نورافکن در دوربین تعبیه شده است، مستقیماً صحنه ای را که دوربین مشاهده می‌کند روشن می کند و شفاف ترین تصویر ممکن را ارائه می‌دهد. نورافکن‌هارا می‌توان به گونه‌ای تنظیم کرد که با تشخیص حرکت فعال شوند. بنابراین فقط زمانی روشن می‌شوند که یک مزاحم احتمالی در معرض دید باشد و نیازی به روشن نگه داشتن خانه یا حیاط شما در تمام طول شب نباشد. به عنوان یک امتیاز، گیر افتادن ناگهانی در تابش خیره کننده سفید نورافکن اغلب برای ترساندن یک مزاحم کافی است.

ذخیره سازی محلی:

این نوع ذخیره سازی به گونه‌ ایست که فیلم‌ها در خود کارت حافظه دوربین ذخیره می‌شوند. مزیتی که این موضوع دارد کاهش هزینه ها است و از معایبش هم می‌توان به این موضوع اشاره کرد که اگر شخصی دوربین شما را بدزدد می‌تواند فیلم های شما را در اختیار داشته باشد.

برنامه موبایل:

Security Cameras

برنامه‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید به صورت زنده خانه خود را زیر نظر داشته باشید.

این برنامه‌ها اغلب در  تمام پلتفرم‌ها از جمله تلویزیون‌ها، سیستم عامل اندروید و ios در دسترس است.

تشخیص حرکت:

SimpliSafe

با فرض اینکه خانه خود را هنگامی که خالی است تحت نظر دارید، تشخیص حرکت یکی از مطلوب ترین ویژگی های دوربین امنیتی است. حسگرهای داخلی حرکت را در میدان دید دوربین دریافت می‌کنند و ضبط ویدیو را آغاز می‌کنند.
در این مقاله توضیح کاملی درباره نحوه عملکرد تشخیص حرکت خواهید یافت.
از آنجایی که این حسگرها می‌توانند به هر حرکتی حساس باشند ( حتی تغییر در نور یا وزش برگ‌ها در خارج از پنجره ) مهم است که دوربین قابلیت کاهش حساسیت سنسور را برای جلوگیری از هشدار های نا درست داشته باشد.

ورژن شب:

Reolink

بیشتر خرابی‌ها بعد از تاریکی هوا رخ می‌دهند، بنابراین این ویژگی تقریباً به اندازه تشخیص حرکت مهم است. از نظر فنی، اکثر دوربین های امنیتی خانگی از نور LED مادون قرمز پشتیبانی می‌کنند. اکثر دوربین‌ها در شرایط کم نور به طور خودکار به دید در شب تغییر می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به شما اجازه می‌دهند زمان و نحوه فعال شدن آن را مشخص کنید. دوربین‌های مجهز به دید در شب تمام رنگی به فیلم‌های ویدئویی امکان می‌دهد تا اطلاعات مهمی را که دید در شب مادون قرمز نمی‌تواند دریافت کند، مانند رنگ لباس یا وسیله نقلیه یک مهاجم، ضبط کند. این دوربین‌ها از حسگرهای نور بسیار حساس مانند سنسورهای تصویر Starlight استفاده می‌کنند که می‌توانند تصاویر رنگی را در محیط‌های کم نور نشان دهند. برای افزایش کارایی باتری، برخی از مدل‌ها شامل دید در شب سیاه و سفید و رنگی می‌شوند، در نور کم به حالت سیاه و سفید پیش‌فرض می‌شوند و تنها زمانی که حرکت تشخیص داده می‌شود، به رنگی تغییر می‌کنند.

چرخش دوربین ها:

اکثر دوربین های امنیتی را می‌توان به صورت دستی کج کرد و چرخاند تا روی یک منطقه دید خاص فوکوس کنند. یک دوربین چرخشی واقعی مجهز به موتوری است که می‌توانید با استفاده از برنامه ای، لنز آن را حرکت دهید یا حتی یک شی متحرک را اگر در حال تماشای فید زنده هستید دنبال کنید. برخی از دوربین‌ها حتی می‌توانند فردی را که در محدوده دید آنها حرکت می‌کند، ردیابی کنند.

وضوح:

Reolink

اگر ویدیوی امنیتی تار شده باشد، هیچ کمکی به نمی‌کند. به دنبال دوربینی باشید که بالاترین وضوح ممکن را ارائه دهد. زمانی بود که رزولوشن 720p اغلب به عنوان “با وضوح بالا” یا HD شناخته می‌شود. اکثر دوربین‌های جدیدتر اکنون از 1080p پشتیبانی می‌کنند (اغلب به عنوان “فول اچ‌ دی” شناخته می‌شود). برخی از مدل‌ها رزولوشن بالاتری 2K یا 4K ارائه می‌دهند، اما به خاطر داشته باشید که دوربین‌های با وضوح بالاتر از اینترنت و پهنای باند Wi-Fi و همچنین عمر باتری (در صورت لزوم) استفاده می‌کنند. بسیاری از دوربین‌ها از ویژگی بزرگ‌نمایی نیز بهره‌مند هستند.

زمان بندی:

ویژگی‌های زمان‌بندی به شما این امکان را می‌دهند که به دوربین بگویید روشن و خاموش شود، حرکت را تشخیص دهد ویا هشدارها را در زمان‌های مشخص ارسال کند. این زمانی مفید است که مثلاً، فقط می‌خواهید وقتی بچه‌هایتان از مدرسه به خانه می‌آیند مطلع شوید یا فقط می‌خواهید خانه‌تان را در زمانی که دور هستید کنترل کنید. همچنین میزان هشدارهای نادرست را کاهش می‌دهد. دوربین‌هایی که از geofencing پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند این کار را بر اساس موقعیت مکانی گوشی هوشمند شما انجام دهند، زمانی که خانه را ترک می‌کنید، خودشان را فعال می‌کنند و برای افزایش حریم خصوصی در خانه خاموش می‌شوند.

امنیت:

Freepik

سرفصل‌های زیادی در مورد اینکه هکرها دوربین‌های خانگی و سایر دستگاه‌های وای فای را برای جاسوسی از مردم هک کرده اند، منتشر شده است. بنابراین حتماً بررسی کنید که هر سازنده چه اقداماتی برای از بین بردن این مشکل انجام داده است. به دنبال دوربینی باشید که از پروتکل های امنیتی بی سیم به روز مانند WPA2 پشتیبانی می کند و مطمئن شوید که انتقال اینترنتی نام کاربری، رمز عبور و فیدهای زنده را رمزگذاری می کند. هرگز دوربین امنیتی (یا روتر یا هر دستگاه دیگری را در شبکه خانگی خود) بدون تغییر شناسه کاربری و رمز عبور پیش فرض آن نصب نکنید.

تلفیق دستگاه هوشمند:

اگر خانه‌ای پر از دستگاه‌های هوشمند دارید، به دنبال یک دوربین امنیتی یا یک مانیتور خانگی که همه شامل Z Wave، ZigBee یا – در نهایت یک Thread – رادیویی باشد که بتواند آن‌ها را متصل کند، فکر کنید. پشتیبانی از یک سرویس اتوماسیون مانند IFTTT نیز مفید است. این به دوربین یا مانیتور اجازه می‌دهد تا به سناریوهای مختلف واکنش نشان دهد، مانند عکس گرفتن وقتی که Nest Protect شما دود را تشخیص می‌دهد، یا به لامپ هوشمند Philips Hue می‌گوید وقتی صداهای غیرمنتظره‌ای تشخیص داده می‌شود روشن شود.

صدای دو طرفه:

در حالی که ایده دوربین امنیتی مستلزم نظارت است، توانایی شنیدن آنچه در حال وقوع است به شما تصویر کامل تری از آنچه در جلوی خانه اتفاق می‌افتد در زمانی که شما دور هستید می‌دهد. همچنین می‌تواند شما را از اتفاقی خارج از میدان دید دوربین آگاه کند. این ویژگی همچنین به شما امکان می‌دهد از طریق دوربین صحبت کنید، ابزاری عالی برای فرمان دادن از راه دور به حیوان خانگی سرکش یا مبهوت کردن یک مزاحم در حین عمل است. در برخی از مدل‌های بسیار پایین، ممکن است لازم باشد یک بلندگوی برقی وصل کنید تا این ویژگی کار کند.

زاویه دید:

Marshall Electronics

 زاویه دید در دوربین‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. به زبان ساده، زاویه دید دوربین محدوده‌ای است که دوربین قادر به ضبط آن است. اگر دوربین را در محدودۀ بیرونی خانه قراردادید، زاویه دید چندبرابر اهمیت پیدا می‌کند. زاویه دید در دوربین‌ها‌ در بعضی مواقع تا 130 درجه هست. البته این مشخصه به لنز و ساختار آن بستگی دارد.

مشتری وب:

بسیاری از دوربین‌ها را می‌توان از طریق یک پورتال وب نیز در دسترس قرار داد. این برای مواقعی مفید است که به دستگاه تلفن همراه یا اتصال بی‌سیم خود دسترسی ندارید. برنامه وب باید دقیقاً شبیه همتای تلفن همراه خود باشد، بنابراین نیازی به یادگیری مجموعه جدیدی از کنترل‌ها ندارید.

برد بی‌سیم:

یکی از مزایایی که دوربین های بی سیم ارائه می کنند، امکان جابجایی آن ها در خانه شما است. در حالت ایده آل، دوربین امنیتی خانه شما باید بتواند اتصال Wi-Fi را بدون توجه به اینکه چقدر از مودم خود دور می‌کنید، حتی در یک خانه بزرگ حفظ کند. برخی از دوربین‌ها دارای یک پورت اترنت نیز هستند، بنابر این شما می‌توانید آن را به شبکه محلی خود متصل کنید. دوربینی که از برق از طریق اترنت (PoE) پشتیبانی می‌کند، نیاز به آداپتور برق متناوب را از بین می‌برد و تنها به یک کابل متکی است (اما روتر یا سوئیچ شما نیز باید از PoE پشتیبانی کند. جایگزین دیگر استفاده از انژکتور PoE است.) استقرار مجدد دوربین امنیتی فراتر از محدوده شبکه وای فای شما، مدل هایی که به جای آن به همان شبکه LTE متصل می شوند که گوشی هوشمند شما به آن متکی است، گزینه خوبی هستند، اما معمولاً گران‌تر هستند و باید به ارائه دهنده تلفن همراه خود پول پرداخت کنید. برای طرح داده.


مترجم: رومینا بهرامی

منبع: techhive.com